Recenze produktů

Na této stránce najdete více informací o recenzích produktů na Gomibo. Tyto recenze pomáhají ostatním zákazníkům vybrat si produkt, který je pro ně nejlepší. Účelem těchto recenzí je informovat ostatní zákazníky o zkušenostech s konkrétními produkty. Při psaní recenze musí naši zákazníci dodržovat několik pravidel, která jsou uvedena v domovním řádu. 

Jak se recenze produktů shromažďují?

Recenzi na konkrétní produkt může napsat pouze zákazník, který si jej objednal na Gomibo. Zákazníci jsou vyzýváni, aby sdíleli své osobní zkušenosti s produktem, a to jak pozitivní, tak negativní. Čtyři týdny po zadání objednávky obdrží zákazník e-mail s pozvánkou k napsání recenze, aby měl dostatek času produkt důkladně otestovat. Zveřejňují se recenze vytvořené na základě pozvání i ty, které zákazníci iniciují sami. Nikdy nežádáme zákazníky, aby psali recenze výměnou za odměnu. Pořádáme však slosování o slevové poukázky s nákupním kreditem mezi zákazníky, kteří napíší recenzi na našem webu. Obsah recenze nemá na losování žádný vliv. U každé recenze je uvedeno, zda byla zařazena do losování o slevový poukaz.

Recenze lze napsat prostřednictvím osobní stránky se stavem objednávky nebo přes zákaznický účet. To vyžaduje specifické přihlašovací údaje, které zná pouze zákazník a Gomibo. Každá recenze je navíc ručně kontrolována. Recenze bez textu jsou automaticky schváleny, ale všechny napsané recenze vždy procházíme. Všechny recenze, které splňují pravidla, jsou zveřejněny.

  • Jak se počítají průměry?

    Když zákazník chce napsat recenzi produktu, klademe mu několik otázek. Nejprve může uvést, zda produkt doporučuje či nikoli. Následně může ohodnotit produkt na škále od jedné do pěti hvězdiček podle různých vlastností. Tyto vlastnosti stanovujeme my a liší se podle skupiny produktů. Například u telefonů se ptáme na fotoaparát, obrazovku, rychlost, výdrž baterie a poměr ceny a výkonu. U sluchátek se ptáme na poměr cena–výkon, design, kvalitu zvuku, pohodlí při nošení a kvalitu zpracování. Smajlíky, které zákazník při psaní recenze označí, jsou převedeny na hodnotící skóre. Na základě těchto odpovědí se vypočítá průměrné hodnocení. Po zodpovězení otázek může zákazník recenzi odeslat, nebo se rozhodnout popsat své zkušenosti ještě podrobněji. Například může uvést klady a zápory produktu a dále je vysvětlit v textovém poli. Výsledná známka je pak průměrem všech recenzí až do pěti hvězdiček. Toto průměrné hodnocení poskytuje rychlou a užitečnou zpětnou vazbu ostatním potenciálním zákazníkům.

  • Jak předcházíme podvodům v recenzích?

    Jelikož recenzi může napsat pouze zákazník, který si produkt skutečně objednal na Gomibo, riziko podvodů je výrazně omezeno. To zaručuje, že recenze pocházejí od uživatelů s přímou zkušeností s daným produktem. Pokud se ukáže, že se zákazník stal obětí nějakého podvodu, neprodleně podnikneme příslušné kroky.

  • Jak se recenze zobrazují?

    U každého produktu se vždy zobrazí celkové hodnocení a počet recenzí. Kromě celkového skóre jsou také uvedena průměrná hodnocení pro různé vlastnosti produktu, v závislosti na skupině produktů. Recenze jsou standardně seřazeny podle „Nejužitečnější“. V tomto režimu se nejvýše zobrazují recenze s největším počtem palců nahoru, sníženým o počet palců dolů. Zákazníci si také mohou zvolit řazení podle „Nejnovější“, což řadí recenze chronologicky.

  • Domovní řád

    Než se recenze objeví na webu, je zkontrolována. Pokud nesplňuje požadavky, bude upravena nebo odstraněna. Co není v recenzi dovoleno?

    • Adresy a telefonní čísla;
    • E-mailové adresy;
    • Vulgarismy, nadávky, urážlivé komentáře nebo jiný nevhodný jazyk;
    • Odkazy nebo názvy jiných webových stránek;
    • HTML kódy;
    • Komentáře k dostupnosti produktu, ceně nebo alternativním způsobům objednání;
    • Dočasné informace, např. o akcích;
    • Zpětná vazba, která se netýká samotného produktu, např. k dopravě nebo jiným částem objednávky. V takových případech prosím kontaktujte náš zákaznický servis.

Recenze na externí platformě (třetí strana)

Kromě recenzí na našem vlastním webu shromažďuje Gomibo také zpětnou vazbu od zákazníků prostřednictvím nezávislé externí platformy Trustpilot.

Tato externí platforma pro recenze poskytuje další úroveň transparentnosti a umožňuje zákazníkům sdílet své zkušenosti i mimo náš web. Stejně jako u recenzí zveřejněných na stránkách Gomibo, i tato platforma zpravidla umožňuje psát recenze pouze zákazníkům, kteří provedli nákup, využili službu nebo měli skutečnou obchodní zkušenost s námi.

Zásady hodnocení třetí strany

Níže najdete odkaz na zásady hodnocení platformy Trustpilot: